Chestnicks: Το «γευστικό» ταξίδι προς την κορυφή

Δευτέρα, 03 Ιουνίου 2019, 08:06
Chestnicks: Το «γευστικό» ταξίδι προς την κορυφή Chestnicks: Το «γευστικό» ταξίδι προς την κορυφή

Ο διαγωνισμός Ecotrophelia αναδεικνύει κάθε χρόνο καινοτόμα - οικολογικά προϊόντα διατροφής. Το προϊόν το οποίο ξεχώρισε στον περσινό διαγωνισμό, αποσπώντας την πρώτη θέση στον Εθνικό και εντυπωσιακές κριτικές στο Διεθνή Διαγωνισμό, είναι το Chestnicks. Πρόκειται για απολαυστικά μπισκότα χωρίς γλουτένη, με αλεύρι από κάστανο, προβιοτικό ινουλίνη και κομματάκια σοκολάτας. Οι Nicks (Νίκος Ζάχος και Νίκος Λαμπράκης), φοιτητές του τμήματος Τεχνολόγων Τροφίμων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, μιλούν στο BeConscious.gr, μας συστήνουν το προϊόν τους και μοιράζονται εντυπώσεις - σχόλια από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό Ecotrophelia.

Chestnicks 02Η οικολογική συσκευασία Chestnicks από ανακυκλωμένο χαρτί

Η ιδέα...

Η ιδέα για το Chestnicks προέκυψε στα πλαίσια του εργαστηρίου «Έρευνα & Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων», στο οποίο όλοι οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν σε ομάδες ένα νέο τρόφιμο, το οποίο πρέπει να διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται για την κυκλοφορία του στην αγορά. Η αρχική τους σκέψη ήταν η αξιοποίηση ενός παραδοσιακού ελληνικού καρπού. Έτσι κατέληξαν στο βιολογικό κάστανο.

«Αλεύρι από κάστανο»

Τα τελευταία 10 χρόνια, η καλλιέργεια και η παραγωγή κάστανου παρουσιάζει σταθερή άνοδο, χωρίς ωστόσο να αξιοποιείται η μεταποίηση του από την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων. «Στην περιοχή μας, τη Θεσσαλία, παράγεται η μεγαλύτερη ποσότητα εξαιρετικής ποιότητας κάστανων στην Ελλάδα», υπογραμμίζει ο Νίκος Ζάχος. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ευκολία μετατροπής του σε αλεύρι, τις λιγοστές καλλιεργητικές επεμβάσεις (ελάχιστη φυτοπροστασία και νερό) και το χαρακτηριστικό ότι δεν περιέχει γλουτένη, διαφοροποιούν το συγκεκριμένο από άλλα αντίστοιχα άλευρα.

Chestnicks 04 Το Chestnicks αναδεικνύει ένα ελληνικό παραδοσιακό καρπό, όπως το κάστανο

Ο καταναλωτής σήμερα...

Σήμερα, το καταναλωτικό ενδιαφέρον στρέφεται σε πιο υγιεινές και προσεγμένες διατροφικές επιλογές, με τάσεις όπως τα προϊόντα με λιγοστές θερμίδες και εκείνα ειδικής διατροφής (gluten-free ή vegan), να ξεχωρίζουν. Οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές στον τρόπο διατροφής από ποτέ άλλοτε, με το κοινό να είναι αρκετά ενημερωμένο για συστατικά, τα οποία προσδίδουν μια λειτουργική ιδιότητα στα τρόφιμα, όπως η ινουλίνη (φυσικός πολυσακχαρίτης – γλυκαντικό που συμβάλλει στη σωστή λειτουργία του εντέρου). Όπως μας είπαν, ωστόσο, «το πρόβλημα στην Ελλάδα της κρίσης είναι το οικονομικό, και πολλές από τις τάσεις διατροφής που στο εξωτερικό κάνουν θραύση, εδώ μένουν σε πιο χαμηλά επίπεδα».

«Η επικοινωνία των ιδεών στρώνει το δρόμο της επιτυχίας»

«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό Ecotrophelia, o συναγωνισμός με άλλες πολύ αξιόλογες ομάδες καθώς και η ανάδειξή μας σε νικητές, τόνωσαν την αυτοπεποίθησή μας και μας έδωσαν την απαραίτητη ενέργεια ώστε να επιδιώξουμε τα Chestnicks να κυκλοφορήσουν στην αγορά», είπαν μεταξύ άλλων για τα οφέλη που τους πρόσφερε η συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. Παροτρύνουν τους νέους να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς καινοτομίας και να επικοινωνούν την ιδέα τους στην κοινωνία και τον επιχειρηματικό κόσμο, καθώς η εξωστρέφεια και η ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών στρώνουν το δρόμο της επιτυχίας. Όπως μας είπαν «Ζούμε στην εποχή των social media και αυτό που μπορεί πλέον ο καθένας να κάνει είναι να προωθήσει μία ιδέα με πολύ χαμηλό κόστος και υψηλή απήχηση». Τέλος, συμβουλεύουν όσους έχουν ιδέες και θέλουν να τις πραγματοποιήσουν, να δουλεύουν επαγγελματικά και με σοβαρότητα και να θέτουν συγκεκριμένους στόχους.

Chestnicks 03Οι Nicks -Νίκος Λαμπράκης (αριστερά) και Νίκος Ζάχος (δεξιά)- στο Διαγωνισμό Ecotrophelia Europe στο Παρίσι

Chestnicks: The future

Η δημιουργία μια μικρής μεταποιητικής μονάδας που να αξιοποιεί την ελληνική παραγωγή κάστανων, με σκοπό την παρασκευή καινοτόμων προϊόντων είναι ο στόχος που θέτουν οι Nicks για το άμεσο μέλλον.

Conscious για τους Nicks σημαίνει...

«Οι άνθρωποι να σκέφτονται και να ενεργούν με γνώμονα το κοινό καλό. Οι νέοι είμαστε η πιο μορφωμένη γενιά Ελλήνων που έχει υπάρξει και έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε λογικά και με επιχειρήματα. Σίγουρα είναι ένα θετικό μήνυμα για το μέλλον κι ελπίζω να καταφέρουμε να είμαστε εμείς που θα αλλάξουμε προς το καλύτερο την Ελλάδα».

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.sevt.gr/gr/news-details/FMuM/ecotrophelia-2019
Official Site: https://chestnicks.com/
Fb: https://www.facebook.com/chestnicks/
Instagram: https://instagram.com/chestnicks?igshid=qhw76u4bj7w3

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

(12 ψήφοι)

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: