BeMoreConscious

Σε αυτή την κατηγορία θα βρείτε πρωτότυπα άρθρα που αφορούν σε θέματα ευαισθητοποίησης και σχετίζονται με επίκαιρα καθημερινά ζητήματα.

Οι γυναίκες αποτελούν το 40% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Μεταξύ αυτών, μόνο το 5% απασχολούνται ως CEO εταιριών ή σε ανώτερες διοικητικές θέσεις. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις στις ετήσιες μισθοδοσίες. Σύμφωνα με μελέτες, οι γυναίκες κερδίζουν περίπου το 80% σε σχέση με τους άνδρες συναδέλφους τους σε ισοδύναμες -υψηλόβαθμες- θέσεις εργασίας. Για ποιο λόγο όμως συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Ξυπνάς το πρωί, ετοιμάζεσαι να πας στη δουλειά, παίρνεις κλειδιά, κινητό και φυσικά μια μάσκα. Η χρήση μάσκας έχει ενταχθεί πλέον στην καθημερινότητά μας, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την προσαρμοστικότητα του ανθρώπου. Έχουμε ήδη συνηθίσει να επικοινωνούμε με τις μάσκες, να χαμογελάμε με τα μάτια και να θεωρούμε δεδομένο ότι ακόμα και έτσι μας καταλαβαίνουν.

Μπαίνω σε site γνωστής αλυσίδας που εμπορεύεται καλλυντικά. Μάταια προσπαθώ να αγοράσω το κραγιόν που θα ταιριάζει τέλεια με το συνολάκι που θα φορέσω τα χριστούγεννα (ναι τι; Στο σπίτι) (επίσης ναι τι; Το ξέρω ότι έχω ήδη 30 κραγιόν παραπλήσιας απόχρωσης). Το site «κρασάρει» λόγω τεράστιας επισκεψιμότητας εξαιτίας των προσφορών για Black Friday και Cyber Monday.  

Γιατί οι άνθρωποι έχουν την τάση να φανατίζονται; Γιατί μια ιδέα, μια ομάδα, μια θρησκεία, ένα πολιτικό κόμμα, ακόμα και ένα δημοψήφισμα, ένας νόμος, μια είδηση μπορεί να πολώσει τόσο πολύ την περιρρέουσα ατμόσφαιρα ώστε να «φαγωθούμε μεταξύ μας»; Ποιο είναι αυτό που στην επιστήμη ονομάζουμε “driving force” που μας ωθεί να ταυτιστούμε με απόψεις ή να τις μισήσουμε; Ήταν πάντα όλα άσπρα ή μαύρα ή αυτό είναι ένα νέο φίλτρο στη ζωή μας;

Βλέποντας πρόσφατα ένα επεισόδιο στο Netflix ένιωσα την ανάγκη να αναπτύξω ένα θέμα που θεωρώ σημαντικό και επίκαιρο. Το επεισόδιο πραγματευόταν το fast furniture, την τάση δηλαδή των καταναλωτών να αγοράζουν ελαφριά και φτηνά έπιπλα, τα οποία συνήθως συναρμολογούν οι ίδιοι ώστε να μπορούν να τα ανανεώνουν γρήγορα και εύκολα ακολουθώντας τις «επιταγές» της εκάστοτε μόδας. Είναι κάτι τέτοιο προς το συμφέρον μας; Και -κυρίως- ελλοχεύει κινδύνους; Και πώς προστατευόμαστε;

Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι ένα πλαστικό παιχνίδι μπορεί να έχει επίπτωση στην υγεία του παιδιού σας; Πού υπάρχει η δισφαινόλη-Α (BPA) και τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτήν;

Δεν είναι η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που γεγονότα όπως η τωρινή πανδημία, «γεννούν» θεωρίες συνομωσίας γύρω από την ύπαρξή τους. Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που λατρεύουν τέτοιου είδους θεωρίες και ανακαλύπτουν πίσω από πρωτόγνωρες καταστάσεις ότι κρύβεται πάντα κάτι παράξενο και μοχθηρό. Η κατάσταση που βιώνει ο πλανήτης τους τελευταίους μήνες, έχει «στρώσει» το κατάλληλο έδαφος σε συνωμοσιολόγους να αναπτύξουν τις θεωρίες τους, οι οποίες έχουν προσελκύσει αρκετά μεγάλο κοινό. 

Αναμφισβήτητα, οι φωτογραφίες ζωντανεύουν παλιές αναμνήσεις. Κάθε φωτογραφία και μια ιστορία. Μια ιστορία που θα θέλαμε να ξαναζήσουμε, μια αστεία ανάμνηση ή αλησμόνητη περιπέτεια. Όποια και αν είναι η ιστορία γύρω από στρογγυλά τραπέζια παρέα με φίλους οι αναμνήσεις «παίρνουν σάρκα και οστά».

Ξυπνάς το πρωί και αμέσως μόλις ανοίξεις τα μάτια σου… πιάνεις το κινητό σου, συνδέεσαι στο internet, βλέπεις email, παράλληλα έρχονται μαζικά ειδοποιήσεις, απαντάς σε μερικές, τσεκάρεις timeline, φωτογραφίες, status, ειδήσεις, καιρό ενώ παράλληλα ανοίγεις Netflix. Μια καταιγίδα περιεχομένου εμφανίζεται μπροστά σου. Μια στιγμή όμως, που «ζει» όλη αυτή η πληροφορία;

Μετά την παγκόσμια κρίση λόγω του ιού SARS-CoV-2 και ενώ τα πράγματα φαίνεται να μπαίνουν σε μια νέα πραγματικότητα, ίσως χρειάζεται να επαναξιολογήσουμε κάποια πράγματα. Ίσως τα πιο δύσκολα να είναι μπροστά, ίσως να πέρασαν, κανένας δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά. Αλλά η πρωτόγνωρη κατάσταση που ζήσαμε πρέπει να μας αφυπνίσει.

H αρθρογραφία τις τελευταίες εβδομάδες έχει πλημμυρήσει με αναλύσεις και θέματα σχετικά με το νέο κορωνοϊό αποδεικνύοντας ότι η κατάσταση που βιώνουμε παγκοσμίως έχει επηρεάσει σχεδόν όλους τους τομείς της ζωής μας. Κυρίως όμως έχει επηρεάσει –και θα συνεχίσει να επηρεάζει- την ψυχολογία μας, και έχουμε ανάγκη να συζητήσουμε για αυτό.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένα παγκόσμιο περιβαλλοντικό πρόβλημα που επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα ζωής κυρίως των ανθρώπων που κατοικούν σε μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (World Health Organization-WHO) περίπου 7 εκατομμύρια πρόωροι θάνατοι ανά έτος μπορούν να συσχετιστούν με την ρύπανση του αέρα.