Τι είναι πιο υγιεινό η pizza ή το burger;

Τι είναι πιο υγιεινό η pizza ή το burger; Τι είναι πιο υγιεινό η pizza ή το burger;

Μία αυτές οι βροχερές μελαγχολικές μέρες, μία που πλησιάζει ο χειμώνας και δεν τον «πολύ-σηκώνουμε» σαν λαός, η ερώτηση πίτσα ή burger είναι πιο επίκαιρη από ποτέ! Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, η Ενδεικτική Ημερήσια Πρόσληψη (GDA), είναι ένα έγκυρο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σύστημα που δείχνει απλά το συνολικό ποσό που ενδείκνυται να προσλαμβάνει ημερησίως σε θερμίδες, σάκχαρα, λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά και νάτριο (αλάτι) ένας ενήλικας. Το ποσό αυτό είναι για τις γυναίκες 2000kcal και για τους άντρες 2500kcal. Επίσης, οι ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας εξαρτώνται και από χαρακτηριστικά όπως το ύψος, το βάρος, η ηλικία κ.α. Δίνοντας λίγη περισσότερη έμφαση στο λίπος (ακόρεστο και κορεσμένο), αξίζει να αναφερθεί πως το κορεσμένο λίπος είναι ένας τύπος λίπους στον οποίο οι αλυσίδες των λιπαρών οξέων έχουν όλες απλούς χημικούς δεσμούς. Στον κυτταρικό μεταβολισμό, τα ακόρεστα λιπαρά μόρια αποδίδουν λιγότερη ενέργεια (δηλαδή, λιγότερες θερμίδες) από ισοδύναμη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών. Τα περισσότερα ζωικά λίπη είναι κορεσμένα. Τα λίπη από τα φυτά και τα ψάρια είναι γενικά ακόρεστα.

Προσπαθώντας να απαντήσουμε όμως στην αρχική μας ερώτηση… Το μέγεθος, η συχνότητα και η ώρα κατανάλωσης μετράει και στις δύο επιλογές. Από εκεί και πέρα όλα στο φαγητό είναι θέμα επιλογής υλικών αλλά και τρόπου μαγειρέματος. Όσον αφορά στην πίτσα, καλό είναι εάν θέλουμε μια υγιεινή λύση να επιλέξουμε μια πίτσα με λεπτή ζύμη και να περιοριστούμε στη γέμιση βάζοντας τυρί και λαχανικά (μανιτάρια, πιπεριές κ.α.). Σε αυτή τη περίπτωση, ένα κομμάτι θα μας «κοστίσει» περίπου 200 θερμίδες έναντι 280-350 θερμίδων στην περίπτωση που θα προσθέσουμε μπέικον ή άλλα αλλαντικά μετατρέποντάς το σε ένα γεύμα υψηλό σε θερμίδες, λιπαρά και αλάτι. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην περίπτωση των burger για τα υλικά επιλογής. Για να είναι υγιεινό πρέπει να αποφεύγετε οτιδήποτε έχει να κάνει με σως που περιέχει μαγιονέζα και τηγανιτά υλικά, συστατικά που αυξάνουν το θερμιδικό φορτίο και τα λιπαρά. Επιλέξτε να βάλετε στο μπιφτέκι σας σαλάτα, χωρίς προσθήκη μαγιονέζας ή πατάτας για να κινηθείτε γύρω στις 245 θερμίδες. Για τις πιο «ενισχυμένες» εκδοχές, οι θερμίδες εκτοξεύονται μαζί με την γεύση από 300-560 θερμίδες.

Extra tips

1) Μαγειρέψτε με σπιτικά υλικά για να έχετε ένα πιο υγιεινό γεύμα

2) Συνοδέψτε τα γεύματα με σαλάτα για να χορτάσετε με λιγότερη ποσότητα (εννοείται όχι σαλάτες με αλλαντικά και μαγιονέζα)

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, ίσως το burger είναι το λιγότερο υγιεινό αφού προσδίδει περισσότερες θερμίδες και ακόρεστα λιπαρά σε σχέση με την πίτσα η οποία περιέχει άμυλο (υδατάνθρακα) από το ψωμί (όπως και η πίτσα από τη ζύμη).. Ωστόσο, αυτό το συμπέρασμα περί υγιεινού εξαρτάται και από τις ανάγκες του οργανισμού του καθενός μας. Για περισσότερες και εξατομικευμένες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον διατροφολόγο σας!

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: