Τι είναι το kombucha;

Τι είναι το kombucha; Τι είναι το kombucha;

Το Kombucha είναι ένα γλυκό, ανθρακούχο ποτό φτιαγμένο από βακτήρια, μύκητες, ζάχαρη και τσάι. Έχει συνήθως κίτρινο-πορτοκαλί χρώμα και ελαφρώς ξινή γεύση. Για να φτιάξει κάποιος kombucha, πρέπει να ζυμώσει γλυκό πράσινο ή μαύρο τσάι με μια συμβιωτική αποικία βακτηρίων και ζυμομυκήτων (SCOBY: ακρωνύμιο για Symbiotic Culture of Bacteria and Yeast  – Συμβιωτική Καλλιέργεια Βακτηρίων με Μύκητες). Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ζύμωσης, η μαγιά στο SCOBY διασπά τη ζάχαρη μέσα στο τσάι και απελευθερώνει φιλικά προβιοτικά βακτήρια. Το Kombucha γίνεται ανθρακούχο μετά τη ζύμωση, γι 'αυτό το ποτό είναι αφρώδες.

Το Kombucha, πιθανόν έχει τις «ρίζες» του στην Κίνα με αναφορές στις αποτοξινωτικές και ευεργετικές του ιδιότητες περισσότερα από 2.200 χρόνια πριν. Παράλληλα, την προέλευση διεκδικεί και η Ιαπωνία όπου kombucha (κομπούτσα) ονομαζόταν αποκλειστικά το ποτό που δημιουργείται από τη ζύμωση του μαύρου ή του πράσινου τσαγιού (cha) και σκόνης φυκιού kombu με την προσθήκη ζεστού νερού (kombu+cha). Δεν έχει αποσαφηνιστεί η ακριβής προέλευση του ροφήματος αυτού. Εκτός όμως από την προέλευση οι απόψεις σήμερα διίστανται και ως προς τα οφέλη στην υγεία του ανθρώπου. Το Kombucha θεωρείται από τους ενθουσιώδεις υποστηρικτές του ως θεραπεία για τα πάντα και ως θαυματουργό ελιξίριο. Ο κατάλογος περιλαμβάνει την εξάλειψη των γκρίζων μαλλιών, την αύξηση της σεξουαλικής επιθυμίας, τη βελτίωση της όρασης, τη χρήση ως οικιακό καθαριστικό, αποσμητικό μασχάλης ή καταπραϋντικό ποδιών κ.α. Ωστόσο, η επιστημονική βιβλιογραφία υποστηρίζει πως υπάρχει έλλειψη στοιχείων για την υποστήριξη πολλών από αυτούς τους ισχυρισμούς και εγείρει αμφιβολίες ως προς την εγκυρότητα άλλων. Απαιτείται μια πιο επιστημονική προσέγγιση για τον διαχωρισμό πραγματικών ή έμμεσων ωφελειών από αδικαιολόγητους ισχυρισμούς. Ένα πρώτο βήμα είναι ο εντοπισμός όλων των συστατικών, εκείνων που είναι κοινά με το τσάι και αυτών που παράγονται κατά τη ζύμωση του Kombucha, ειδικά εκείνων που ενδέχεται να είναι δυνητικά ωφέλιμα. Υπάρχουν πολλές παράμετροι και παραλλαγές που πρέπει να μετρηθούν, να ελεγχθούν και να δοκιμαστούν για να καθοριστούν οι βέλτιστες συνθήκες ζύμωσης. Τέλος, πρέπει να γίνει περισσότερη έρευνα για να κατανοήσουμε τους δεσμούς μεταξύ της ζύμωσης και των βιολογικών δραστηριοτήτων του τσαγιού Kombucha, καθιερώνοντάς το ως λειτουργικό ρόφημα με σαφή στοιχεία για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κατανάλωσής του.

Προσοχή: Αν θέλετε να το δοκιμάσετε, είναι ασφαλέστερο να αγοράσετε kombucha σε ένα κατάστημα από το να το φτιάξετε στο σπίτι σας, καθώς είναι πολύ ευκολο να μολυνθεί όταν δεν αναπτύσσεται σε αποστειρωμένο περιβάλλον.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

    Πηγές
    • Julie M. Kapp, MPH, PhD, FACE, Walton Sumner, MD (2019). Kombucha: a systematic review of the empirical evidence of human health benefit.
    • Silvia Alejandra Villarreal-Soto, Sandra Beaufort, Jalloul Bouajila, Jean-Pierre Souchard, and Patricia Taillandier (2018). Understanding Kombucha Tea Fermentation: A Review.
    • Dufresne, E. Farnworth (2000). Tea, Kombucha, and health: a review.
    • https://www.medicalnewstoday.com/articles/319630#summary

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: