Ας γνωρίσουμε την ομάδα πίσω από την Carexchange

Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2023, 12:06
Ας γνωρίσουμε την ομάδα πίσω από την Carexchange Ας γνωρίσουμε την ομάδα πίσω από την Carexchange

Σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης έρευνας περίπου το 1/3 των Ελλήνων πολιτών διστάζει να στηρίξει οικονομικά φιλανθρωπικές οργανώσεις λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης προς τους φορείς για τη διαχείριση των χρημάτων ή ενημέρωσης σχετικά με το έργο των οργανισμών και τους τρόπους συνεισφοράς. Επιπλέον, οι δωρεές προϊόντων δεν ταυτίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των φιλανθρωπικών οργανισμών.

Για παράδειγμα, οι περισσότεροι συνηθίζουν να δωρίζουν μακαρόνια, ρύζι και όσπρια, ενώ οι ανάγκες των οργανισμών είναι σε κρέας, ψάρι, φρούτα και λαχανικά, οδηγώντας σε περίσσεια και έλλειμα αντίστοιχα. Σε αυτά τα βασικά προβλήματα ήρθε να δώσει λύση μια παρέα φοιτητών, δημιουργώντας μια εφαρμογή που υπόσχεται διαφάνεια και ευκολία, μέσω δωρεών συγκεκριμένων προϊόντων που έχουν ανάγκη οι οργανισμοί τη δεδομένη στιγμή. Ας τους γνωρίσουμε καλύτερα.

Πείτε μας λίγα λόγια για την ομάδα σας

H ομάδα μας αποτελείται από 4 φιλόδοξους φοιτητές με κοινό όραμα να καταστήσουμε τη φιλανθρωπία πιο διαφανή, εύκολη και αποτελεσματική από ποτέ. Ο Αντώνης Πολίτης είναι Managing Director  και σπουδάζει Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο 3ο έτος, ο Παναγιώτης είναι Head of Business Development και σπουδάζει στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών στο 4ο έτος, ενώ ο Πάρης με τον Αλέξανδρο είναι 5οετείς φοιτητές του τμήματος Μηχανικών Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Πρόσφατα, διευρύναμε την ομάδα μας με την προσθήκη του Νίκου, 5οετή φοιτητή στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών καθώς και της Monica, μεταπτυχιακή φοιτήτρια από την Ισπανία για πρακτική άσκηση.

Ενδιαφέρον έχει η ιστορία του πώς γνωριστήκαμε! Τον Μάιο του 2022, ο Αντώνης βρισκόταν σε μια γνωστή καφετέρια της Πάτρας μαζί με ένα φίλο του και του εξηγούσε πώς λειτουργούσε ένα αρχικό σχέδιο της εφαρμογής που είχε σκεφτεί. Τότε ο Πάρης, που ήταν στην ίδια καφετέρια παράκουσε την συζήτηση και ρώτησε τα παιδιά τι κάνουν και με τι ασχολούνται. Ο Αντώνης έψαχνε έναν προγραμματιστή για να υλοποιήσει το σχέδιο, ο Πάρης είχε πολύ ενδιαφέρον για προγραμματισμό και επιχειρηματικότητα, και λίγες εβδομάδες μετά μπήκε στην ομάδα. Δύο μήνες αργότερα, στην ίδια καφετέρια, βρισκόντουσαν ο Αντώνης και ο Πάρης, συζητώντας για το όραμα και τους στόχους της carexchange. Τότε ο Παναγιώτης, που ήταν στην ίδια καφετέρια, παράκουσε την συζήτηση και τους προσέγγισε για να μάθει περισσότερα, καθώς του φάνηκε εντυπωσιακό συνομήλικοί του να κάνουν τέτοιες συζητήσεις. Λίγες ημέρες μετά, ο Παναγιώτης μπήκε στην ομάδα. Ο Αλέξανδρος ήταν η πιο φυσιολογική προσθήκη, καθώς στην αναζήτηση για τον πιο ταλαντούχο φοιτητή προγραμματιστή στη σχολή του Πάρη, ο Αλέξανδρος ήταν η πρώτη επιλογή. Κάπως έτσι, στις αρχές του Αυγούστου ξεκινήσαμε σαν ομάδα να υλοποιούμε την ιδέα και το όραμα της carexchange πιο εντατικά από ποτέ. 

Εικόνα5

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το σχεδιασμό της carexchange; Τι σας κινητροδοτησε; 

Η ιδέα γεννήθηκε μέσω του φοιτητικού διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας Hult Prize του ΟΗΕ το 2021, με το challenge να βρεθούν ιδέες που συνδυάζουν το φαγητό ως όχημα για κοινωνική αλλαγή. Ο Αντώνης που συμμετείχε τότε στο διαγωνισμό, θυμήθηκε ένα δελτίο που είχε διαβάσει παλιότερα από γνωστό ελληνικό ίδρυμα, που ζητούσε από τον κόσμο να σταματήσει να στέλνει προϊόντα εκείνη τη περίοδο Χριστουγέννων. Έτσι προέκυψε η ιδέα για μια εφαρμογή που θα εμφανίζει τις ακριβείς ανάγκες των οργανισμών σε προϊόντα, επιτρέποντας στους χρήστες να αγοράζουν και να δωρίζουν προϊόντα στους οργανισμούς που το χρειάζονται περισσότερο κάθε φορά.

Ως ομάδα, όλοι εμπνευστήκαμε από αυτή την ιδέα και παρακινηθήκαμε από τη δυνατότητα της carexchange να κάνει πραγματική διαφορά στη ζωή των ανθρώπων που σιτίζονται από τους φιλανθρωπικούς οργανισμούς. Πιστεύουμε ότι η προσφορά πρέπει να είναι μια απρόσκοπτη και διαφανής εμπειρία, όπου οι χρήστες μπορούν να αισθάνονται σίγουροι ότι οι δωρεές τους έχουν πραγματικό αντίκτυπο. Η δημιουργία αυτής της εφαρμογής από την αρχή ήταν ένα δύσκολο αλλά ικανοποιητικό ταξίδι για εμάς και είμαστε ενθουσιασμένοι να δούμε πού θα μας οδηγήσει στο μέλλον. Τέλος, οι προσωπικές μας αξίες ευθυγραμμίζονται στο πρόσωπο της carexchange - να αλλάξουμε τον κόσμο και να βελτιώσουμε την εμπειρία της φιλανθρωπίας.

Πώς θα μπορεί κάποιος να κάνει δωρεές μέσω της carexchange;

Η εφαρμογή μας είναι ήδη διαθέσιμη στο Play Store και μπορεί κάποιος να την κατεβάσει εδώ: https://play.google.com/store/apps/details?id=app.carexchange.carexchangeMobile

Παράλληλα, μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να κυκλοφορήσει και σε App Store οπότε μείνετε ενημερωμένοι ακολουθώντας μας στα Social Media. Μέσα από την carexchange, ο χρήστης θα μπορεί να δει πόσο έχουν καλυφθεί τόσο οι συνολικές ανάγκες των οργανισμών, όσο και οι ανάγκες τους σε κάθε ζητούμενο προϊόν, και να αγοράσει τα προϊόντα που χρειάζεται ο φιλανθρωπικός οργανισμός, ολοκληρώνοντας έτσι τη δωρεά του. Παράλληλα έχουμε φτιάξει έναν αλγόριθμο, το SmartPick, όπου ο χρήστης μπορεί να θέσει εξ αρχής το ποσό που θέλει να δωρίσει, και πατώντας το κουμπί του Smartpick, ο αλγόριθμος βρίσκει αυτόματα τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό προϊόντων με βάση τις τρέχουσες ανάγκες του οργανισμού και το συγκεκριμένο ποσό. Με τον τρόπο αυτό, σε λίγα δευτερόλεπτα πραγματοποιείται η βέλτιστη δυνατή δωρεά.

Εικόνα6

Για ποιο λόγο να επιλέξει κάποιος την εφαρμογή σας;

Η carexchange προσφέρει μια λύση πιο διαφανή και αποτελεσματική από οτιδήποτε υπάρχει αυτή τη στιγμή. Η βασική διαφορά της carexchange είναι ότι οι δωρεές μετατρέπονται άμεσα στα προϊόντα που χρειάζονται πραγματικά οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί, αφού έχουν ορίσει τις ανάγκες τους στην εφαρμογή μας. Ο χρήστης αφού ολοκληρώσει τη δωρεά, μπορεί να έχει άμεση επικοινωνία με τον οργανισμό-αποδέκτη της, λαμβάνοντας ένα ευχαριστήριο μήνυμα από τον οργανισμό μόλις κάνει τη δωρεά του, καθώς και μια φωτογραφία όταν τα προϊόντα της φτάσουν στον οργανισμό. Επιπλέον, θα μπορεί να παρακολουθεί βήμα-βήμα σε ποιο στάδιο βρίσκεται η δωρεά, να παρακολουθεί τα στατιστικά του και πολλά ακόμα!

Τι κοινωνικό αντίκτυπο ελπίζετε να έχει;

Με τις τελευταίες εξελίξεις της Κιβωτού του Κόσμου είδαμε ότι ο κόσμος έχασε την εμπιστοσύνη του στις δωρεές και πολλοί από αυτούς σταμάτησαν να δωρίζουν. Επιπλέον σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπως οι φωτιές στο Μάτι, στην βόρεια Εύβοια και ο σεισμός στην Τουρκία, μαζί με τη μαζική κινητοποίηση του κόσμου να βοηθήσει, παρατηρήθηκαν αρκετές περιπτώσεις αισχροκέρδειας και περιπτώσεις όπου ο κόσμος δεν ήταν σίγουρος για το τι και σε ποιον να δωρίσει... Πιστεύουμε ότι η απλότητα, η διαφάνεια, η οργάνωση και η βελτίωση της φιλανθρωπικής εμπειρίας απαιτούνται τώρα, περισσότερο από ποτέ, ώστε να μη στερηθεί κανένας άνθρωπος ξανά τις βασικές του ανάγκες.

Επιπλέον, είναι σημαντικό για εμάς να δωρίζονται τα προϊόντα που έχουν πραγματικά ανάγκη οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί ώστε να μην υπάρχει σπατάλη τροφίμων όταν λαμβάνουν πολλά μακαρόνια ή όσπρια, και να μη βρίσκονται σε έλλειψη βασικών τροφίμων όπως το κρέας, το ψάρι και τα φρούτα. Ελπίζουμε να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ των πραγματικών αναγκών των φιλανθρωπικών οργανισμών και των προϊόντων που λαμβάνουν από τους δωρητές, προάγοντας την εμπιστοσύνη στη διαδικασία της δωρεάς. Στόχος μας είναι να παρέχουμε μια σημαντικά καλύτερη εμπειρία φιλανθρωπίας, οδηγώντας τον κόσμο να πραγματοποιεί δωρεές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο σε περιόδους Χριστουγέννων/Πάσχα και φυσικών καταστροφών.

Έχετε ήδη επιλεχθει στις 15 καλύτερες startups κοινωνικής επιχειρηματικότητας από τον διεθνή οργανισμό WSA, ενώ έχετε κερδίσει 2 φορές την διάκριση ως η καλύτερη startup πανεπιστημίων στην Ελλάδα,  εκπροσωπώντας τη χώρα μας, στους διαγωνισμούς «Global Student Entrepreneur Awards 2023” και “JA Start Up 2023”. Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας; 

Τα επόμενα βήματα είναι να κυκλοφορήσουμε την εφαρμογή μας σε App Store τις επόμενες εβδομάδες, να ολοκληρώσουμε τη συμφωνία μας με τον προμηθευτή που θα αναλάβει τη διάθεση και διανομή των δωρεών προϊόντων στους φιλανθρωπικούς οργανισμούς, να εντάξουμε ακόμα περισσότερους φιλανθρωπικούς οργανισμούς στην πλατφόρμα και να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη με βάση το feedback που θα πάρουμε. Στα επόμενα πλάνα μας είναι η δυνατότητα συλλογικών δωρεών από τους χρήστες, η δυνατότητα συλλογικών δωρεών από εταιρείες, καθώς και η ένταξη πρόσθετων κατηγοριών προϊόντων (φάρμακα, ρούχα κ.λπ.), ώστε να καλύψουμε όλες τις ανάγκες που έχουν οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί.

Τι σημαίνει για εσάς «conscious»;

“Conscious” σημαίνει να βοηθήσουμε οποιονδήποτε συνεισφέρει κοινωνικά να γνωρίζει τον αντίκτυπο που έχει, παρέχοντας σιγουριά τόσο για τη διαδικασία, όσο και για το αποτέλεσμα της βοήθειας. Για εμάς, ως founders, σημαίνει να αναλαμβάνουμε την ευθύνη για τις πράξεις μας,  να έχουμε επίγνωση των κοινωνικών επιπτώσεων της δουλειάς μας και να χρησιμοποιούμε τις δεξιότητές μας για να έχουμε θετικό αντίκτυπο. Έτσι, δεσμευόμαστε να σχεδιάζουμε και να εφαρμόζουμε λύσεις που προάγουν την κοινωνική ευθύνη, τη βιωσιμότητα και τη βελτίωση της φιλανθρωπίας.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

(6 ψήφοι)

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: