Η νέα τάση στην οινοποιία έχει χρώμα Μπλε…

Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2019, 12:Ιουν
Η νέα τάση στην οινοποιία έχει χρώμα Μπλε… Η νέα τάση στην οινοποιία έχει χρώμα Μπλε… Pexels.com

Έχεις βαρεθεί τα συνηθισμένα; Θέλεις μαζί με την αγαπημένη σου συνταγή μακαρονάδας να απολαύσεις ένα ιδιαίτερο κρασί; Όχι λευκό. Ούτε κόκκινο. Αν ακόμα και το ροζέ σου φαίνεται μπανάλ… Επίλεξε το μπλε! Φρουτώδες, αναμφισβήτητα εντυπωσιακής εμφάνισης και κατάλληλο για εορταστικές εκδηλώσεις και ειδικές περιστάσεις. Θα σου γεννήθηκαν απορίες: γιατί μπλε; ή πώς γίνεται να είναι μπλε; Οι απαντήσεις είναι εδώ!

«It’s not about grapes, it’s about the people»

Η ισπανική νεοφυής εταιρία Gik LIVE (https://giklive.com/) ιδρύθηκε από έξι νέους ανθρώπους και το 2015 λάνσαρε το πρώτο μπλε κρασί. Η ανάγκη δημιουργίας κάτι πραγματικά καινοτόμου σε συνδυασμό με την έμπνευση μετατροπής των κόκκινων ωκεανών της οικονομίας (του επικερδούς κόκκινου κρασιού) σε μπλε, όπως περιγράφεται και στο ομώνυμο βιβλίο του W.Chan Kim με τον τίτλο “Blue Ocean Strategy”, αποτέλεσαν τα κίνητρα να κυκλοφορήσουν το πρώτο μπλε κρασί. Όπως τονίζουν, το μπλε χρώμα αντιπροσωπεύει «τη ρευστότητα, την καινοτομία και το άπειρο» και μας προσκαλούν να το δοκιμάσουμε.

Όμως, γιατί μπλε;

Το συγκεκριμένο κρασί προέρχεται από την ανάμιξη λευκών και κόκκινων σταφυλιών από αμπελώνες της Ισπανίας και της Γαλλίας, η οποία δημιουργεί ένα «κρασί» με 11,5 % περιεκτικότητα σε αλκοόλ, χωρίς θερμιδικά γλυκαντικά. Το μπλε χρώμα προέρχεται από την ανθοκυανίνη, συστατικό που εντοπίζεται στη φλούδα των κόκκινων σταφυλιών και τη φυσική χρωστική ιντίγκο (ή αλλιώς «βασιλικό μπλε»), που απομονώνεται από το φυτό Indigofera tinctoria, γνωστό και ως λουλάκι. Επομένως, πρόκειται για ένα 100 % οργανικό, με φυσικά συστατικά, προϊόν.

Το κοινό αποδέχτηκε με ενθουσιασμό το συγκεκριμένο κρασί με 100.000 πωλήσεις σε 25 χώρες. Όμως, έπειτα από ανώνυμη καταγγελία, οι επιθεωρητές σταμάτησαν την εμπορία του προϊόντος ως οίνου με την αιτιολογία ότι δεν πρόκειται για κρασί, καθώς δεν υπάγεται σε κανένα από τα 17 αμπελοοινικά προϊόντα που απαριθμούνται στη νομοθεσία (Annex VII part II of Regulation 1308/2013). Πλέον, το προϊόν διανέμεται ως αλκοολούχο ποτό με την ετικέτα «99 % οίνος και 1 % χυμός σταφυλιού». Μολονότι η νομοθεσία της ΕΕ δεν υπάγει το μπλε κρασί σε κάποια κατηγορία οίνου, το συγκεκριμένο προϊόν συνεχίζει να επικεντρώνει τα βλέμματα του επιχειρηματικού κλάδου, με εταιρίες να συμμετέχουν ενεργά στην ανάπτυξη και παραγωγή του.  

ή μήπως ροζ…;

Μετά το μπλε, τη σκυτάλη παίρνουν και άλλοι ευφάνταστοι χρωματισμό, όπως το ροζ κρασί (όχι ροζέ, ροζ!), το οποίο κυκλοφορεί με την εμπορική ονομασία “Unicorn Tears” (Δάκρυα του Μονόκερου) και υπόσχεται να χαρίσει χαμόγελα, κερδίζοντας τα βλέμματα όλων σε κάθε πάρτι.

… και από γεύση;

Το καταναλωτικό κοινό φαίνεται διχασμένο. Πολλοί το επευφημούν όχι μόνο για το χρώμα άλλα και για τη φρουτώδη γεύση του. Άλλοι το χαρακτηρίζουν αρκετά γλυκό, παρομοιάζοντας την αίσθηση με την κατανάλωση μιας ολόκληρης οικογενειακής συσκευασίας από ζελεδάκια. Ωστόσο, εάν σου αρέσει αυτή η πρόταση κρασιού, μπορείς να το έχεις ως συνοδευτικό σε ψάρι, μακαρονάδες, σούσι και αναμφίβολα θα σου «ανοίξει» την όρεξη για πολλά insta stories.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

    Πηγές

    https://www.forbes.com/sites/felipeschrieberg/2017/01/20/blue-wine-from-spain-declared-illegal-for-being-the-wrong-color/#7a35466c7621

    https://www.telegraph.co.uk/food-and-drink/features/blue-wine-does-actually-taste-like/

    https://www.foodandwine.com/fwx/drink/blue-wine-not-wine

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

(6 ψήφοι)

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: