Τύποι διατροφικών συνηθειών

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020, 01:10
Τύποι διατροφικών συνηθειών Τύποι διατροφικών συνηθειών

Δεν είναι υπέροχο που ζούμε σε μια εποχή που οι διατροφικές επιλογές έχουν τόσο μεγάλο εύρος και είναι στο επίκεντρο εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως; Έχουμε φτάσει σε μια εποχή που κάθε διατροφή έχει (φυσικά) φανατικούς οπαδούς και αντιπάλους ενώ κάθε ειδική διατροφή έχει και μια όμορφη, καινούρια ονομασία για αυτούς που την ακολουθούν. Πάμε να γνωρίσουμε τους πιο γνωστούς τύπους διατροφών καθώς και τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά τους.

Vegeterians

·       Lacto-ovo vegeterians

Οι lacto-ovo vegeterians είναι οι κλασικοί vegeterians οι οποίοι έχουν αποκλείσει από τις διατροφικές τους συνήθειες κρέας, ψάρι, ή παράγωγά τους (ζελατίνη, ζωμούς κλπ) αλλά τρώνε αυγά ή/και γαλακτοκομικά προϊόντα.

·       Lacto-vegeterians

Οι lacto-vegeterians είναι ίδιοι με την προηγούμενη κατηγορία με τη διαφορά ότι δεν τρέφονται με αυγά ή φαγητά που περιέχουν αυγά. Και αυτοί ωστόσο καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα.

·       Ovo-vegeterians

Vegeterians που σε αντίθεση με τους lacto-, δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά αλλά καταναλώνουν αυγά.

Vegan

«Vegan» ονομάζονται οι άνθρωποι που έχουν αποφασίσει να κόψουν το κρέας, το ψάρι αλλά και όλα τα ζωικά παράγωγα. Σε αντίθεση με τους προγενέστερούς τους vegeterians, οι vegans δεν τρώνε καθόλου γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γιαούρτι, τυρί ή γάλα. Για τους vegan, οποιαδήποτε τροφή προκύπτει από το ζωικό βασίλειο, ακόμα και αν δεν προέρχεται από θανάτωση του ζώου όπως μέλι ή αυγά, είναι απαγορευμένο.

Βασικό πρόβλημα με τη vegetarian αλλά κυρίως με τη vegan διατροφή είναι ότι απαιτείται η πρόσληψη της βιταμίνης B12 ως συμπλήρωμα διατροφής μιας και δεν μπορεί να προσληφθεί σε επαρκείς ποσότητες από οτιδήποτε άλλο εκτός από το κρέας.

Pescatarians

Οι pescaterians καταναλώνουν ψάρια αλλά όχι κόκκινο κρέας και πουλερικά ενώ τρώνε αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Flexitarians

Οι flexitarians αποτελούν μια πολλή μεγάλη ομάδα παγκοσμίως αφού είναι οι άνθρωποι που τρέφονται κυρίως με τροφές φυτικής προέλευσης ενώ συνειδητά προσπαθούν να ελαττώσουν την κατανάλωση κρέατος. Ωστόσο, δεν το έχουν αποκλείσει εντελώς από τη διατροφή τους.

Σε πολύ σκληροπυρηνικές περιπτώσεις, άνθρωποι ανά τον πλανήτη δοκιμάζουν τα όρια του σώματός τους και της διατροφής όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αυτοί είναι:

Fruitarians

Άνθρωποι που τρέφονται κυρίως με φρούτα ονομάζονται fruitarians. Για να συμπεριληφθεί κάποιος σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει τουλάχιστον το 75% της διατροφής του να είναι φρούτα ενώ το υπόλοιπο μπορεί να είναι ξηροί καρποί ή σπόροι αλλά σε καμία περίπτωση ζωικά προϊόντα ή παράγωγα.

Raw foodist

Οι ωμοφάγοι τρώνε μόνο ότι είναι ωμό (όπως υποδηλώνει και ο τίτλος). Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι και ό,τι άλλο έρχεται στο πιάτο μας κατευθείαν από τη φύση. Το καλό με τα δύο τελευταία είδη διατροφής είναι ότι δεν μαγειρεύεις ποτέ!

Η αλήθεια είναι ότι τώρα περισσότερο από ποτέ οι άνθρωποι ασχολούνται με τη διατροφή τους και αποκλείουν συνειδητά και από επιλογή ολόκληρες διατροφικές ομάδες που καταναλώναμε από την αρχή του είδους μας. Από τότε βέβαια, μέχρι σήμερα, η ανάγκη για τροφή καθώς και οι τρόποι εκτροφής και συνθήκες διαβίωσης έχουν κάνει τεράστια μεταβολή.

Ό,τι και αν επιλέξετε να ακολουθήσετε, κάντε το συνετά, με συνέπεια, ομαλή μετάβαση και μετά από συζήτηση με το γιατρό ή τον διατροφολόγο σας. Last but not least! Stay tuned… Θα ακολουθήσουν άρθρα που θα αναλύουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για κάθε κατηγορία!

Even more types! Οι vegan που τρώνε μέλι, ονομάζονται beegan, ενώ εκείνοι που καταναλώνουν ψάρι αποκαλούνται seagan!

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!

    Πηγές

    https://www.europeandatajournalism.eu/eng/News/Data-news/Europe-is-going-veg

    Rosenfeld, Daniel L. "A comparison of dietarian identity profiles between vegetarians and vegans." Food Quality and Preference 72 (2019): 40-44.

    Derbyshire, Emma J. "Flexitarian diets and health: a review of the evidence-based literature." Frontiers in nutrition 3 (2017): 55.

    Carey, Rosemary, et al. "Switch to Pescetarian: A Sustainable Option." (2018).

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο

(3 ψήφοι)

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: